Nieuws

De SoloPartners 2018 enquête is er. 4 redenen om hem tóch in te vullen.

dinsdag 6 november 2018    Dit artikel delen

Lid of geen lid van SoloPartners maakt niet uit. We hopen dat jij onze grote enquête van 2018 wilt invullen. Hij duurt ongeveer 12 minuten om in te vullen en gaat dit jaar onder andere in op gemiddelde omzet, gemiddeld tarief, investeringen die je doet, verzekeringen en het netwerk dat jij hebt. “Wéér een enquete?” Ja, sorry. Hieronder vier argumenten om de energie er toch voor op te brengen. 

Omdat we willen weten wat jíj er van vindt

Er wordt veel over zzp’ers in de zorg gesproken. Ze zouden de stap maken om meer te verdienen. Ze zouden te duur zijn. Ze zouden weer terug in dienst moeten met al die vacatures en vaste medewerkers moeten helpenOnverzekerd! We horen vaak dezelfde geluiden, maar weten wel beter. Iedereen noemt het “zzp’er”, maar we hebben het eigenlijk over zorgprofessionals. Eerst in dienst, nu vrij gevochten zelfstandig. Dezelfde professional, andere invulling van werkomstandigheden. Om ook zzp’ers de gelegenheid te geven om zich te uiten over de keuzes die zij maken, hebben we ieder jaar een enquête. Onze vraag aan jou is of je mee wil doen en je mening wil geven.

Omdat we over feiten willen praten

Het grote bereik dat we hebben onder onze leden en niet-leden, sociale media en onze partners maakt het mogelijk om een representatief onderzoek te houden onder zzp’ers. Simpelweg omdat we duizenden zzp’ers kunnen bereiken en hopen dat een flink aantal daarvan de enquête invult. Als een onderzoek representatief is, dan is er sprake van een betrouwbaar en ‘representatief’ antwoord op de vragen vanuit de doelgroep. De gemiddelde antwoorden die dan te lezen zijn in het onderzoek zijn met behulp van zoveel mensen tot stand gekomen dat je zou kunnen stellen dat de antwoorden betrouwbaar zijn en om die reden feitelijk. We willen als brancheorganisatie graag over feiten spreken en om die reden hebben we jouw antwoorden nodig.

Omdat jouw positie beïnvloed wordt met feiten

We spreken alle partijen die iets vinden, of zouden moeten vinden van zzp’ers in de zorg. De groep groeit, de aandacht voor de groep neemt toe, maar uiteindelijk zijn we nog niet waar we willen zijn. Een volwaardige positie voor de zzp’er in de zorg. Gezien, gewaardeerd en gerespecteerd. Daar maken we ons iedere dag hard voor en dat doen we door het gesprek aan te gaan met beleidsmakers tot politici en opdrachtgevers tot aan Inspecteurs. In zo’n gesprek leg je het liefst de feiten op tafel. Dat maakt namelijk de meeste indruk en biedt een situatie waar niemand omheen kan. Als jij de enquete invult, draag jij bij aan het verzamelen van feiten over de groep zzp’ers.

Omdat we de resultaten delen

Het is belangrijk om te ervaren wat jouw bijdrage heeft opgeleverd. Antwoord geven op vragen is leuk, maar wat is dan precies het resultaat daarvan? We zijn ons doordrongen van het feit dat het belangrijk is om feedback te bieden aan jou. Om die reden komen er net als vorig jaar een aantal artikelen online waarin je kunt lezen wat de antwoorden zijn geweest op de vragen die werden gesteld. Want zeg nou zelf, het is toch best interessant om te weten wat het laatste dienstverband aan cijfer kreeg en welk cijfer er nu aan zzp’er zijn wordt gekoppeld? En hoeveel omzet wordt er nu gemiddeld gemaakt door zzp’ers in de zorg? En tegen welk tarief? De antwoorden op deze vragen kun je straks teruglezen hier, bij SoloPartners.

Oh.. en omdat je iets kunt winnen

Natuurlijk is het ook leuk om iets te kunnen winnen. Toch? We verloten een iPad en een aantal Rituals pakketten onder de respondenten. Maar eigenlijk hopen we dat je al eerder in dit artikel overtuigd bent geraakt van de noodzaak om jouw stem te laten horen. Zodat we er weer een jaar mee aan de gang kunnen. Als jouw brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Nog geen lid? Sluit je aan bij onze beweging >>

Dit artikel delen