Is er een overzichtelijke afbeelding over hoe een klacht wordt afgehandeld in de zorg?

Laatste update 28 maart 2022 om 13:13

SoloPartners heeft voor haar leden een stroomschema gemaakt. Hier hebben wij het stappenplan omtrent de klachtenregeling zo duidelijk mogelijk in kaart gebracht. Hierdoor is het meteen duidelijk welke stappen er ondernomen kunnen worden bij een eventuele klacht door jouw cliënt.

Maak de klachtenregeling kenbaar aan je cliënten, dit hoort bij de eisen vanuit wetgeving. Ons advies zou zijn om de klachtenregeling te delen voordat de opdracht begint. Natuurlijk is het ook aan te raden om een begrijpelijk overzicht te delen middels je website of deze in je praktijk te leggen.

Al onze leden kunnen in de digitale omgeving een begrijpelijk overzicht van de klachtenregeling downloaden. Indien je zorg levert vanuit de Wkkgz kan je het volgende stroomschema delen. Lever je zorg vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), Jeugdwet, Wet zorg en dwang (Wzd) of Wet verplichte ggz (Wvggz) dan kan je in de digitale omgeving de bijbehorende stroomschema’s downloaden om te delen met je cliënten.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 40.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket