Laatste update 3 mei 2021 om 14:04

Er is geen specifieke definitie van het woord klachtenregeling. Een klachtenregeling is een reglement waarin uitgebreid staat beschreven hoe jij een klacht kunt afhandelen.

De regelingen voldoen aan de eisen die worden gesteld in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg. Dus indien jij als zorgverlener deze richtlijnen aanhoudt dan voldoe jij aan die eis van de Wkkgz. Zo omschrijft een klachtenregeling hoe een cliënt een klacht kan indienen. Dat zal in eerste instantie altijd bij jou zijn, maar als de cliënt het gevoel heeft niet bij jou terecht te kunnen, of jullie komen er samen niet uit, dan is het belangrijk dat een cliënt precies weet waar hij of zij wél terecht kan. Denk hierbij aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris, die bemiddelt tussen beide partijen. En de geschillencommissie die een bindende uitspraak doet, en eventuele boetes kan opleggen.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 27000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket