Laatste update 4 mei 2021 om 09:56

Een klacht is in principe een uiting van elke vorm van onvrede. Zodra een cliënt niet tevreden is over de door jouw geleverde zorg is er sprake van een klacht.

Op het moment dat een cliënt bij jou aanklopt met een klacht, probeer dan samen tot een oplossing te komen. Als dit niet lukt, of de cliënt is het niet eens met de oplossing, dan kan jouw cliënt gebruik maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris gaat vervolgens met beide partijen in gesprek en probeert dan ook tot een oplossing te komen. De geboden oplossing is echter niet altijd hetgeen waar de cliënt naar op zoek was. Als er geen, voor de cliënt passende, oplossing wordt geboden dan kan de cliënt in beroep gaan bij een onafhankelijke geschilleninstantie. De geschilleninstantie doet een bindende uitspraak, voor beide partijen. Ook zijn zij bevoegd om boetes op te leggen, die kunnen oplopen tot €25.000,-.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 27000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket