Welke stappen kan jouw cliënt ondernemen bij een klacht?

Laatste update 2 februari 2024 om 10:29

Zorg blijft mensenwerk, en daar kan er wel eens een fout gemaakt worden. Om je een idee te geven over het verloop van een klacht over geleverde zorg bekijk onderstaande filmpje. Meer uitleg vind je later in dit artikel terug.

Elke zorgaanbieder, instelling of zelfstandige zorgverlener is vanuit wetgeving verplicht om zich aan te sluiten bij een door het ministerie erkende klachtenregeling. De cliënt dient gratis terecht te kunnen bij de klachtenfunctionaris.

Ben je ontevreden over geleverde zorg door een zzp’er die bij ons is aangesloten? Download dan het volgende pdf-bestand zodat je weet wat de te doorlopen stappen zijn: Stroomschema klachtenregeling.

Indien je nog vragen hebt omtrent de klachtenregeling kan je een e-mail sturen naar info@solopartners.nl.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 40.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket