Laatste update 28 maart 2022 om 13:27

Vanaf het moment dat een cliënt een klacht heeft ingediend gelden er bepaalde termijnen waarin de klacht behandeld moet worden. Het beste is natuurlijk dat je de klacht direct met je cliënt probeert op te lossen. Op die manier kan een klacht ook een kans zijn. 

Komen jullie er samen niet uit dan wordt de klacht doorgezet naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Als lid van SoloPartners kan jouw cliënt terecht bij klachtenregeling.nl. De klachtenfunctionaris informeert je dan over de datum van behandeling, en de manier waarop de klacht behandeld wordt. De klacht kan behandeld worden in een persoonlijk gesprek of middels een schriftelijke mededeling.

Als zorgverlener moet je binnen 6 weken een schriftelijke mededeling sturen naar je cliënt. Het is mogelijk om eenmalig schriftelijk om uitstel te vragen. Dit uitstel mag maximaal 4 weken duren. Een klacht dient binnen 5 jaar ingediend te worden. Benieuwd naar het gedetailleerde proces, klik hier.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 27000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket