Contentmarketing

Bericht geplaatst 3 april 2017 om 08:54

Vroeger waren er verschillende mogelijkheden om je als zzp’er te laten zien: je plaatste een advertentie, schreef een persbericht voor de krant of ging naar een receptie. Maar hoe maak je online kenbaar wat je in huis hebt?

Omdat communicatie in toenemende mate online verloopt, is het belangrijk om je bedrijf ook via social mediakanalen en op je website te promoten. Dat klinkt eenvoudig, maar hoe doe je dat als zzp’er? En is een advertentie dan het beste middel?

Overtuigen

Geen gekke gedachte, want nog steeds worden er advertenties geplaatst op websites en in online magazines. Maar… advertenties zijn prijzig en vertellen steeds hetzelfde verhaal: ‘Kom naar mij!’ Als je nieuwe cliënten wil, moet je hen niet alleen vertellen dat ze bij jou moeten zijn, je moet hen ervan overtuigen. Via inhoudelijke blogs bijvoorbeeld, aangename Facebook-posts en een betrouwbaar LinkedIn-profiel. Daarmee laat je zien hoe goed jíj werkt. Bijkomend voordeel: op deze manier word je ook beter vindbaar in Google.

Contentmarketing

Goede contentmarketing – want daar hebben we het dan over – overtuigt je (potentiële) cliënten ervan dat ze bij jou moeten zijn. Vakinhoudelijke blogs waarin je laat zien hoe prettig je te werk gaat, hebben een sterk overtuigend effect. Maar ook het verwijzen naar betrouwbare bronnen werkt in je voordeel. Vergeet daarnaast niet je cliënten aan het woord te laten of hen een aanbeveling te laten doen via Facebook of LinkedIn. Zij zijn namelijk het beste bewijs dat jij goed bezig bent.

Betrouwbaar

Wil je ook op je website laten zien dat je met je cliënt meedenkt? Geeft daar dan alvast antwoord op hun belangrijkste vragen. Met blogs over je werkwijze en hoe je omgaat met je klanten versterk je het gevoel dat ze bij jou aan het juiste adres zijn. Op die manier kun je ook online laten zien dat je een open, betrouwbaar en een prettig mens en professional bent. En zo’n zorgverlener willen we toch allemaal?

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 27000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket