Nieuws

Vul jij hem ook in? De jaarlijkse SoloPartners enquête is er (weer)

dinsdag 31 december 2019    Dit artikel delen

Update: de enquête is gesloten. Dankjulliewel voor het invullen.

Op de valreep van 2019 hebben wij de SoloPartners enquête net voor de kerst opengesteld. Nadat we onze leden via de nieuwsbrief opgeroepen hebben om hem in te vullen, doen we dit nu ook via dit artikel en social media. Het is ongelooflijk belangrijk dat wij weten wat er bij jou speelt en wat jij nodig hebt. We hopen dan ook dat jij de kleine tien minuten die nodig zijn om hem in te vullen wil vrijmaken voor jouw bedrijf. Waarom is die enquête zo van belang?

Nu al overtuigd? Vul de enquête in door het klikken op deze link >>

Omdat er ook dit jaar allerlei nare beelden zijn over zzp’ers in de zorg

Zzp’ers in de zorg.. Iedereen heeft er een mening over, maar niemand kent de groep echt. Dat komt omdat er nog nooit ‘formeel’ onderzoek gedaan is naar deze groep flexibele professionals. Ja, soms komt er een universiteit voorbij die zzp’ers in de zorg als belangrijke toevoeging ziet en daar werken we graag aan mee. SoloPartners is steeds vaker bij allerlei lopende onderzoeken betrokken merken we, maar een onderzoek naar puur en alleen de drijfveren en het ontstaan van zzp’ers in de zorg blijft tot nu toe uit. Daarom doen we dat onderzoek ieder jaar zelf en schreeuwen we van de daken waarom jullie hiervoor kiezen. Bijvoorbeeld hier, hier, hier, hier en eeeeh hier. Dit zijn artikelen die mede tot stand komen doordat jij de enquête invult. Hoe meer professionals de enquête invullen, hoe betrouwbaarder de resultaten voor de buitenwereld worden. De eerste vragen in de enquête gaan over wat jij per uur waard bent, hoe ondernemend je bent en of je jezelf verzekert. Want over jouw ‘hoge’ uurtarief, jouw ‘gebrek aan ondernemerschap’ en dat jij “vooral tegen jezelf beschermd moet worden”, wordt veel geschreven. We willen graag weten hoe het echt zit. Daarom vragen we ernaar.

Omdat we willen weten hoe jij kijkt naar kwaliteit

Eén van de zaken die we ook dit jaar weer stelselmatig terughoren is dat er in de beleving van de klant heel veel verschil zit in kwaliteit tussen zzp’ers in de zorg onderling. Anders gezegd; je kunt met de woorden ‘zzp’er in de zorg’ alle positieve en negatieve kanten uit, omdat er hele goede en hele kwetsbare voorbeelden zijn. Met inmiddels ruim 13.000 leden wordt het steeds belangrijker om na te denken over wat wij zelf als groep vinden van.. onszelf. Daarnaast is er al best veel bekend over waar een zzp’er in de zorg aan hoort te voldoen als je de wetgeving erop naslaat. ‘Waar zou een goede zzp’er in de zorg aan moeten voldoen?’ is één van de vragen waar we als brancheorganisatie mee bezig zijn. In samenwerking met bijvoorbeeld KIWA en HKZ, die keurmerken uitgeven. Of met de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd, omdat die ook iets vinden van zzp’ers in de zorg. Of en op welke manier jij aandacht geeft aan kwaliteit is van groot belang. We hebben er een aantal vragen over gesteld en we hopen dat jij deze wil beantwoorden.

Omdat we willen weten wat we moeten worden

Als brancheorganisatie zijn we alleen maar zo goed als de steun die we van jou krijgen. We hebben ook in 2019 veel energie gestoken in onze mooie doelgroep: de zzp’er in de zorg. Dat hebben jullie beloond met veel steun: we zijn in 2019 van ruim 9.000 naar ruim 13.000 leden gegroeid. Daar zijn we blij mee, maar getallen op zich zeggen niet zoveel. We moeten het ook in de praktijk waarmaken. Op basis van jullie feedback hebben we bijvoorbeeld ook dit jaar weer onze dienstverlening uitgebreid. We willen dus vooral náást een brancheorganisatie ook services bieden die het zelfstandig ondernemen in de zorg ondersteunen. Help ons jullie te helpen, door terug te geven wat jullie nodig hebben. De laatste vragen in de enquête gaan hierover.

Omdat we de resultaten delen

Natuurlijk kun je wat winnen dit jaar als je de enquête invult. Dat houdt het spannend. Maar belangrijker is misschien nog wel dat je terugleest op onze website en in onze nieuwsbrief wat jullie hebben geantwoord. Ook begin 2020 delen we de resultaten van de enquête met jullie, zodat jij jouw collega’s kunt aanstoten en zeggen ‘zie je wel! – zo zit het!’

SoloPartners is de brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. We doen jaarlijks onderzoek naar de omstandigheden van onze doelgroep. Leden en niet-leden kunnen de enquête invullen, die hier te vinden is.

Dit artikel delen