Contact

Heb je naar aanleiding van onze website, (veranderende) wet- of regelgeving, een vraag of wil je even sparren? Neem contact met ons op.

Berichten worden normaal binnen één werkdag beantwoord.
Je kunt ons een bericht sturen via onderstaand contactformulier of via info@solopartners.nl.

Natuurlijk zijn wij ook telefonisch bereikbaar. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 085-2010140.

Onder het contactformulier vind je de veelgestelde vragen met betrekking tot ons lidmaatschap en wetgeving terug. Mogelijk vind je daar al het antwoord op je vraag.

Contactformulier

Klantenservice:
085-2010140

Maandag t/m Donderdag

10:00 – 17:00 uur

Vrijdag

10:00 – 16:00 uur

Onze gegevens

Ridderhof 67
5341 HS Oss
KvK-nummer 55683622

Veelgestelde vragen lidmaatschap

Waar kan ik mijn bewijs van lidmaatschap vinden?

Het bewijs van lidmaatschap bij SoloPartners is het certificaat dat je kunt terugvinden in jouw ‘eigen digitale omgeving’.

Inloggen in je digitale omgeving doe je hier. Je kunt het certificaat eenvoudig downloaden via onze website.

Eigenlijk zie je zodra je ingelogd bent al een blauwe knop onder je gegevens staan met ‘Certificaat downloaden’.
Door hier op te klikken heb jij direct je certificaat als PDF bestand op je computer staan.
Je kunt deze vervolgens gemakkelijk doorsturen naar opdrachtgevers of uploaden voor een keurmerk vanaf je eigen computer.

Het certificaat vind je ook door linksboven te klikken op ‘Mijn gegevens’. Als je hierop klikt verschijnt er een menu.
De eerste optie in dit menu is ‘certificaat downloaden. Als je hierop klikt begint de download automatisch.

Hoe vraag ik de VOG aan bij SoloPartners?

Als lid van het SoloPartners kwaliteitspakket kun je via ons elk jaar gratis een Verklaring Omtrent Gedrag aanvragen. Het proces is als volgt:

  • Log in op jouw MijnSolo omgeving
  • Klik bovenin het menu op ‘Aanvullende eisen‘.
  • Klik op het kopje ‘VOG aanvragen

Wij ontvangen jouw aanvraag direct per mail en verwerken dit bij Justis. Justis is de screeningsautoriteit, zij screenen personen en organisaties en geven de VOG uit wanneer er geen conflicten zijn gevonden uit het verleden. Nadat wij de aanvraag voor je hebben ingediend bij Justis, ontvang je via Justis een e-mail. Zorg dat je de inloggegevens van je DigiD bij de hand hebt, deze heb je nodig om in te loggen bij Justis. Je betaalt de kosten voor de VOG in eerste instantie zelf aan Justis. Wij kunnen dit niet voor jou doen omdat wij niet in jouw DigiD kunnen en mogen komen. Zodra de betaling is voltooid wordt de aanvraag in behandeling genomen en ontvang je de VOG per post thuis. Je kunt ons dan een factuur sturen van de gemaakte kosten. De factuur mag naar info@solopartners.nl o.v.v. lidnummer en VOG 2021.

Wij vragen de VOG voor je aan, dit is ook terug te zien op de VOG zelf. Zo heb je een ‘neutrale’ VOG en kun je deze eventueel voor meerdere opdrachtgevers gebruiken. Wij vragen standaard ‘profiel 45 Gezondheidszorg en Welzijn van mens en dier’ voor je aan. Heb je een ander profiel nodig? Neem dan contact op met onze klantenservice voordat je de aanvraag bij ons indient.

Wij vergoeden zowel de aanvraag als de uitgifte van de VOG. Het is dus geheel kosteloos voor onze kwaliteitsleden.

Ik heb mijn inloggegevens niet ontvangen

Je hebt geen inloggegevens van ons ontvangen, wat nu?

Als je je inloggegevens niet hebt ontvangen kan dat verschillende redenen hebben. Het kan zo zijn dat onze mail in jouw spambox is beland.
Kijk dan in je mailbox in de map ‘ongewenste e-mail’, de kans is groot dat de e-mail hierin is beland.
Is het al een tijdje terug dat deze e-mail naar je verzonden is, klik dan op de inlogpagina op wachtwoord vergeten.
Daar vul jij je e-mailadres in en je ontvangt direct een gereset wachtwoord.

Is de e-mail ook niet in die map beland dan kan het zijn dat je een onjuist e-mailadres hebt ingevuld.
Neem dan even contact op met onze klantenservice via info@solopartners.nl of telefonisch via 085-2010140.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen?

Ben jij niet meer actief als zzp’er in de zorg, of wil je om een andere reden je lidmaatschap beëindigen, dan dien je dit altijd schriftelijk te doen.

Dit kan per mail naar info@solopartners.nl of per post naar: SoloPartners, Ridderhof 67, 5341HS in Oss. Opzeggen dien je altijd minimaal één maand voor het einde van je lidmaatschap te doen volgens onze algemene voorwaarden. Loopt jouw contract bijvoorbeeld t/m 31 dec van het jaar, dan moet je vóór 30 nov schriftelijk opzeggen.

Let op! De klachtenregeling is slechts één van de wettelijke eisen waaraan jij als zzp’er in de zorg moet voldoen. De Wkkgz (de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg), eist namelijk dat jij dit op orde hebt. Het is namelijk belangrijk dat jouw clienten ergens met hun klacht terecht kunnen wanneer je er samen niet meer uit komt. Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris en geschilleninstantie kunnen jou en je client hier altijd in ondersteunen.

Ben je niet in het bezit van een klachtenregeling, dan voldoe je dus niet aan de eisen van de Wkkgz!
Wil je meer weten over de Wkkgz en wat het voor jou als zzp’er in de zorg inhoudt, lees dan eens dit artikel.

 

 

Ik ontvang geen e-mails van jullie, wat nu?

Zodra je je hebt aangemeld bij SoloPartners ontvang je van ons een e-mail. Heb je die niet ontvangen? Dan kunnen er de volgende dingen aan de hand zijn:

  • Het e-mailadres is onjuist
  • De mail is in de spambox of ongewenste mail beland
  • Uw mailbox zit vol
  • Er is bij ons iets misgegaan

Zorg dat je bij twijfel zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Dan kunnen wij gaan kijken wat we voor je kunnen doen. Als wij zelf een foutief e-mailadres constateren nemen wij altijd telefonisch contact met je op. Je ontvangt onze factuur en het bewijs van lidmaatschap namelijk per mail. Jouw lidmaatschap gaat pas in op het moment dat je de factuur hebt betaald. Je kunt het certificaat ook altijd zelf downloaden via jouw MijnSolo omgeving.

Tips:

  • Voeg info@solopartners.nl toe aan jouw adresboek van je mailprovider, zo herkent hij onze mail en wordt het niet in de spam map geplaatst.
  • Controleer voor verzending altijd je gegevens op typ- of spelfouten.
  • Controleer ook je telefoonnummer op eventuele fouten, zo hebben we altijd een kanaal om je te bereiken.

Mocht je nou geen mail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Dit kan via info@solopartners.nl of telefonisch door te bellen naar 085-2010140.

Krijg ik een certificaat als ik een klachtenregeling heb?

Als jij als zzp’er in de zorg kiest voor ons basispakket of ons kwaliteitspakket, dan houdt dat in dat je een klachtenregeling hebt. Je bent dan namelijk aangesloten bij zowel een klachtenfunctionaris als een onafhankelijke geschillencommissie.

Zodra je een lidmaatschap bij SoloPartners hebt afgesloten kun je in je online omgeving een certificaat van je lidmaatschap downloaden. Hiermee kun je aantonen dat je in het bezit bent van een klachtenregeling. Je certificaat wordt ook wel gezien door anderen als ‘bewijs van betaling’. Dus indien er wordt gevraagd om het bewijs van je lidmaatschap bij ons aan te tonen, toon je je certificaat.

Waar kan ik mijn adres wijzigen?

Verhuizen doen we allemaal wel eens. Belangrijk is dat je gegevens altijd up-to-date zijn. Maar waar kan jij je gegevens en adresgegevens wijzigen?

Als je rechtsboven de pagina in het donkergrijze balkje op inloggen klikt, kun je eenvoudig inloggen in je ‘eigen digitale omgeving’.
Om in te loggen heb je je e-mailadres of lidnummer nodig en het door jou gekozen wachtwoord. Ben je dit vergeten klik dan op wachtwoord vergeten, dan sturen wij je een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Als je bent ingelogd dan zie je linksboven in het menu ‘Mijn gegevens’ staan. Daar klik je op en dan zie je een uitgeklapt menu, kies hier voor de optie ‘gegevens wijzigen’.
Je ziet direct de gegevens die je eerder hebt ingevuld, en je kunt deze ook direct wijzigen naar de huidige gegevens.

Mocht het nou niet lukken om je gegevens te wijzigen, neem dan even contact met ons op, dan helpen wij je graag verder.

 

Waar vind ik mijn factuur?

Je kunt alle facturen terugvinden in jouw ‘eigen digitale omgeving’ op onze website.

Je gaat rechtsbovenin de donkergrijze balk naar ‘inloggen’, vul op het inlogscherm je lidnummer of e-mailadres en je zelfgekozen wachtwoord in. Je bent nu in je ‘eigen digitale omgeving’ beland. Als je linksboven op ‘mijn gegevens’ klikt, zie je een menu verschijnen. In dat menu zie je ook ‘facturen’ staan. Als je hierop klikt zie je een overzicht van al je betaalde facturen. Als je op de factuur klikt die je zoekt dan krijg je een specificatie te zien. Klik linksonder op downloaden en de factuur wordt automatisch als PDF gedownload.

Het kan zo zijn dat instanties vragen om je bewijs van lidmaatschap.
Hiervoor heb je niet de factuur nodig maar het certificaat.
Wil je weten hoe je het certificaat moet downloaden, klik dan hier.

Hoe verleng ik mijn lidmaatschap?

Jouw lidmaatschap wordt elk jaar automatisch verlengd. Dit doen wij omdat de klachtenregeling een wettelijk verplichte eis is van o.a. de Wkkgz, Wzd, Wvggz, Wmo en de Jeugdwet. Wil je toch graag jouw lidmaatschap beëindigen? Dan kan dat door ons schriftelijk kenbaar te maken dat je graag het lidmaatschap wilt stoppen. Dit kan tot uiterlijk één maand voor de verlenging. Wij sturen jou dan ook een schriftelijke bevestiging terug. Dit gaat doorgaans per mail.

Wij sturen de factuur voor het nieuwe jaar altijd ruim op tijd naar je toe (5 – 6 weken van te voren). Dit doen we zodat je eventuele wijzigingen nog kunt doorgeven vóór de opzegtermijn. Op de factuur staat een betaallink via Mollie. Als je de betaallink volgt en de betaling doet via deze link, wordt de verlenging meteen verwerkt. Zodra de nieuwe factuur is voldaan ontvang je direct jouw nieuwe certificaat in de mail. Je kunt het certificaat ook altijd downloaden in jouw MijnSolo omgeving.

Veelgestelde vragen overige

Wat zijn de kosten voor een onderzoek naar een klacht?

Als lid van SoloPartners is het gebruik van een onafhankelijke klachtenfunctionaris gratis voor de cliënt. Jij betaalt een vast bedrag per jaar om hier gebruik van te maken. Er komen dus geen onverwachte kosten indien er zich een klacht voordoet. 

Als de klachtenfunctionaris niet tot een gewenste oplossing komt, dan kan de cliënt in beroep gaan bij een geschillencommissie. De kosten bedragen voor de cliënt €50,- en hij of zij krijgt deze terug indien de geschilleninstantie de cliënt in het gelijk stelt. Een geschillencommissie geeft een onafhankelijk oordeel over de klacht. De uitspraak die de geschillencommissie doet is bindend voor alle partijen, en kan alleen ontbonden worden door een rechter. De geschillencommissie kan aan de zorgverlener een schadevergoeding toekennen tot een bedrag van maximaal €25.000,-.
Deze kosten zijn met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te ondervangen.

Hoe dien je om te gaan met klachten volgens de Wkkgz?

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg zorgt ervoor dat het voor de cliënt makkelijker wordt om een klacht in te dienen. De drempel wordt een stuk lager doordat jij als zorgverlener verplicht bent aangesloten te zijn bij goede klachtenregeling.

Ook als de cliënt niet bij jou terecht kan met zijn of haar klacht, of het gevoel heeft dat niet te kunnen, kan hij of zij gebruik maken van een gratis onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris gaat altijd met beide partijen in gesprek, en is in die zin dus onpartijdig. Hij zal altijd beide partijen aanhoren en proberen om samen tot een oplossing te komen. Als dit niet lukt, of de cliënt is het niet eens met de oplossing die geboden is, dan kan hij of zij in beroep gaan bij een geschillencommissie. De geschillencommissie doet vervolgens uitspraak en die uitspraak is ook bindend. Ook zijn zij bevoegd om boetes uit te delen. Benieuwd naar het gedetailleerde proces, lees dan dit artikel

Hoe kan ik vermelden dat ik aan de Wkkgz voldoe op mijn website?

Het is erg lastig om aan te tonen dat je voldoet aan alle eisen van de Wkkgz. Een groot deel van de eisen zijn voor een cliënt niet zichtbaar. Wij denken ook niet dat het de cliënt uitmaakt of je aan hen kunt aantonen of je voldoet aan de Wkkgz. Een cliënt mag er vanuit gaan dat jij voldoet aan alle wet- en regelgeving. Leef je alle regels na dan kom je betrouwbaar en professioneel over wat voor meer cliënten kan zorgen. 

Een tastbaar onderdeel voor jouw cliënten is de klachtenregeling. Zorg dat je deze op orde hebt en bespreek met je cliënt welke stappen zij kunnen zetten indien ze ontevreden zijn over de door jouw geleverde zorg. Hetgeen ook vertrouwen opwekt is het bespreken van de klacht en mogelijke behandeling. Geef de cliënt keuzes in de mogelijke behandelingen en beargumenteer waarom jouw de ene behandeling beter lijkt dan de ander. Dat je dit gesprek in het cliënten dossier beschrijft is niet relevant voor de cliënt. Maar komt er een klacht over de behandeling kun jij wel middels dit dossier aangeven dat de keuzes wel besproken zijn.

Hierboven gaven we een tweetal voorbeelden van hoe je voor de cliënt professioneel en betrouwbaar overkomt en tegelijkertijd voldoet aan eisen die er aan je worden gesteld. Indien je voldoet aan alle eisen zou je ervoor kunnen kiezen om een keurmerk te behalen om zo aan te tonen dat je voldoet aan wet-en regelgeving. Meer informatie vind je hier.

Kan ik me inschrijven voor de Wkkgz?

Het antwoord op deze vraag is: Nee.

Je kunt je niet inschrijven op een wet. Wel kun je ervoor zorgen dat je aan de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz) voldoet. De Wkkgz is een wet die de kwaliteit van zorg wil verbeteren. Als jij wilt weten hoe je dit kunt doen dan raad ik je aan om onze whitepaper te downloaden, of om eens een kijkje te nemen in onze kennisbank.

Wat dient een zzp’er in de zorg op de factuur te noteren?

Als zzp’er verstuur je regelmatig facturen naar opdrachtgevers. Maar wat zet je daar op? Wat is hierbij verplicht en wat niet? In dit artikel vertellen wij je er meer over.

De gegevens die vermeld moeten staan op de factuur sommen wij hieronder voor je op.

  • Je volledige naam, of de handelsnaam zoals je bent geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
  • De volledige naam van je klant of cliënt.
  • Je volledige adresgegevens en die van je klant of cliënt.
  • Je KvK-nummer
  • Het btw-nummer indien van toepassing ( de meeste zorgverleners zijn vrijgesteld van BTW)
  • De factuurdatum
  • Het factuurnummer, deze moeten opvolgend zijn in je administratie.
  • De aard van de goederen of diensten die je hebt geleverd.
  • De data waarop de goederen of diensten zijn geleverd.
  • Het bedrag wat je in rekening brengt
  • Je bankrekeningnummer
  • Indien van toepassing: AGB-code

Bovenstaande gegevens moeten op de factuur genoteerd staan die jij verzendt, dit is vereist vanuit de Belastingdienst. Maar het kan zo zijn dat de opdrachtgever zoals bijvoorbeeld bij gecontracteerde zorg een verzekeraar kan zijn, dat zij extra eisen stellen. Ons advies hierin, benader de andere partij om hierachter te komen.

Opslaan als..

De tijd dat facturen standaard per post werden verstuurd lijkt steeds verder achter ons te liggen. Steeds meer bedrijven stappen dan ook over op het online versturen en verwerken van facturen. Tegelijkertijd zijn er nog een hoop ondernemers die hun facturen in Word of Excel maken en met die (onveilige) opmaak versturen. Lijkt misschien geen probleem, maar kan wel degelijk vervelende gevolgen hebben. Want wist je dat facturen die in Word of Excel zijn opgeslagen vaak aan te passen zijn door de ontvanger? Dit betekent dus ook dat de bedragen op de factuur aangepast kunnen worden. Of wat als de ontvanger een andere versie van het (of zelfs geen) Office pakket heeft? Dan wordt de factuur onleesbaar of ziet deze er zeer slordig uit. Niet bepaald in lijn met de professionele uitstraling die je ongetwijfeld nastreeft. Dus indien je met een dergelijk office pakket werkt, kies voor de optie opslaan als… pdf.