Basispakket: Een uitstekende klachtenregeling

De Wkkgz vereist dat je als zelfstandige zorgverlener beschikt over een klachtenregeling. In deze klachtenregeling is opgenomen dat je de beschikking hebt over een onafhankelijke klachtenfunctionaris en bent aangesloten bij een erkende geschilleninstantie.

Wanneer je als zelfstandige zorgaanbieder kiest voor ons basispakket heb je uitsluitend je klachtenregeling op orde, maar voldoe je nog niet aan alle eisen die de Wkkgz stelt. Daarvoor hebben wij ons kwaliteitspakket ontwikkeld. Onze klachtenfunctionarissen zijn zeer ervaren, deskundig en rechtvaardig. Daarnaast hoef je geen eigen bijdrage per klacht te betalen. Gaat de procedure via de geschilleninstantie? Dan kost het de cliënt € 50,-. Echter als de cliënt in het gelijk wordt gesteld , dan krijg hij/zij dit bedrag terug. Wij adviseren jou om in ieder geval een goede beroepsaansprakelijkheidsverzekering en een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten.

Kortom, met ons basispakket (jaarlijks €75,- en eenmalig €20,- inschrijfkosten) beschik je in een klap over een rechtsgeldige klachtenregeling.

Certificaat van lidmaatschap

Zo is direct zichtbaar voor cliënten en opdrachtgevers waar jij de klachtenregeling hebt uitbesteed.

Sterke belangenbehartiger

Als dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg behartigen wij jouw belangen. Wij zijn er om jou te ondersteunen, thuis, op de werkvloer, bij zorgverzekeraars en in Den Haag.

Erkende klachtenregeling

Als lid van ons basispakket ben jij in het bezit van een erkende klachtenregeling. Dit houdt in dat je bent aangesloten bij zowel een klachtenfunctionaris als een geschillencommissie.

Direct lid worden Meer informatie