Kan ik een brief sturen als ik een klacht heb?

Laatste update 31 januari 2019 om 13:15

Ja, u kan een brief sturen naar uw zorgverlener indien u een klacht ervaart over de geleverde zorg. De eerste stap bij een klacht is om in gesprek te gaan met uw zorgverlener. Voelt u er zich niet prettig bij om dit gesprek te starten, schrijf hem of haar een brief of licht per mail de zorgverlener over uw onvrede.

Komen jullie er samen niet uit dan kunt u contact opnemen middels dit formulier of via de telefoon, indien uw zorgverlener is aangesloten bij ons, SoloPartners. Zij zullen in eerste instantie proberen om de klacht samen op te lossen.

Mocht dit niet lukken dan wordt de klacht officieel in behandeling genomen. De klachtenfunctionaris geeft binnen 2 weken een datum door waarop de klacht wordt behandeld.

U kunt dus geen directe brief sturen naar klachtenregeling.nl, wel naar uw zorgaanbieder.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 42.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket