Krijg ik een bewijsstuk van mijn klacht?

Bericht update 31 januari 2019 om 13:20

Wanneer u als cliënt een klacht hebt dan kunt u daarvoor allereerst terecht bij uw zorgverlener. Op het moment dat u met een klacht naar hem of haar toekomt is hij of zij verplicht om daarvan een aantekening te maken bij uw persoonlijke gegevens (uw dossier).

Het is dan de bedoeling dat jullie samen tot een oplossing komen. Als jullie er samen niet uitkomen, of u bent het niet eens met de geboden oplossing, dan kunt u als cliënt gebruik maken van een (gratis) onafhankelijke klachtenfunctionaris. Dit is een vereiste indien uw zorgverlener valt onder de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg.

Op www.klachtenregeling.nl kun je heel eenvoudig een gesprek aanvragen, indien uw zorgverlener is aangesloten bij ons, SoloPartners. Zij gaan er voor zorgen dat u met een onafhankelijke klachtenfunctionaris in contact komt. Zodra uw klacht bij de klachtenregeling in behandeling is genomen, gaat deze naar de klachtenfunctionaris. U krijgt hiervan geen bewijsstuk maar wel een e-mail met daarin de bevestiging dat het is doorgestuurd en dat de klachtenfunctionaris contact met u opneemt. De klachtenfunctionaris gaat vervolgens met beide partijen in gesprek, zowel met u als met de zorgaanbieder. Als u hierbij hulp nodig heeft, neem dan contact op met www.klachtenregeling.nl.

Tijdens de gehele klachtenprocedure wordt u schriftelijk op de hoogte gehouden van alle genomen stappen.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 30.000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket