Moet een klachtenregeling op mijn website staan?

Laatste update 3 mei 2021 om 14:10

Het is niet verplicht om de klachtenregeling op je website te zetten. Wij raden het wel aan. Het is namelijk voor jou als ondernemer heel belangrijk dat een cliënt op een eenvoudige manier ergens terecht kan met zijn of haar klacht.

Klachten kunnen sneller worden opgepakt doordat jouw cliënt weet hoe, en waar ze terecht kunnen. Heb je geen website, dan is het van belang dat je ervoor zorgt dat deze informatie alsnog op een gemakkelijke manier te bereiken is.
Het open en transparant zijn over dit soort processen is aan te raden. Zo weet jij en de cliënt waar hij of zij aan toe is indien er onvrede heerst.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 40.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket