Bericht geplaatst 4 februari 2019 om 09:24

Op het moment dat jij als zorgaanbieder er niet uitkomt met je cliënt, kan de cliënt gebruik maken van een klachtenfunctionaris. Als de klachtenfunctionaris ook niet tot een gewenste oplossing komt, dan kan je cliënt een beroep doen op een geschilleninstantie.

Een geschilleninstantie behandelt klachten over de kwaliteit van zorg en de schadeclaims die daaruit voortkomen. Ook kan de geschilleninstantie een schadevergoeding toekennen. Dit kan oplopen tot een bedrag van maximaal 25.000,-. Een geschilleninstantie is onafhankelijk in haar oordeel, en de uitspraak is bindend, zowel voor de klager als voor de aangeklaagde.

De uitspraak van de geschilleninstantie kan alleen ontbonden worden door een rechter.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 17000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket