Wat houdt een klachtafhandeling in?

Laatste update 28 maart 2022 om 13:13

Een klachtafhandeling is een procedure om een klacht af te handelen. Eigenlijk start de afhandeling van een klacht al zodra een cliënt zijn klacht bij jou kenbaar maakt. Wij adviseren om het gesprek aan te gaan met de cliënt over dit onderwerp. Kom je er samen niet uit, dan kan de cliënt contact opnemen bij de instantie waarbij de cliënt is aangesloten.

Een klachtenfunctionaris zal het gesprek met beide partijen aangaan en proberen om tot een passende oplossing te komen voor beiden. Lukt dit niet dan verandert de klacht in een geschil en wordt deze voor de geschilleninstantie voorgelegd. De geschilleninstantie zal opnieuw onderzoek doen naar het voorval en de uitspraak die volgt is bindend. Daarmee is de klacht afgehandeld.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 40.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket