Download onze Whitepaper
Wil jij gaan starten als zzp’er in de zorg of ben je al een tijdje ondernemer en wil je nog eens kijken of je alles op orde hebt? Download dan onze gratis whitepaper.
DownloadLaatste update 4 mei 2021 om 10:59
De Wkkgz heeft een aantal richtlijnen waar je aan dient te voldoen. Maar hoe pak je dit aan? In dit artikel bespreken we kort te onderdelen zodat jij deze stap voor stap kunt nalopen of regelen.
Als we kijken naar de volgorde van de afkorting Wkkgz (Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg), zou je kunnen beginnen met het gedeelte kwaliteit. Het stukje kwaliteit dat wordt beschreven in de Wkkgz houdt in dat je een kwaliteitssysteem gaat inrichten binnen je bedrijf. Om een goed kwaliteitssysteem in te richten moet je de volgende dingen op orde hebben:
Dan gaan we naar het onderdeel klachten. Een van de grootste speerpunten van de Wkkgz is het gedeelte klachtafhandeling. Het moet voor de cliënt zo makkelijk mogelijk zijn om een klacht in te dienen. Daar heb je de volgende dingen voor nodig:
Het puntje geschillen hebben we al een beetje besproken bij het stukje klachten. Mocht je er nou niet uitkomen met de klachtenfunctionaris dan kan jouw cliënt in beroep gaan bij een geschilleninstantie. De geschilleninstantie is bevoegd om een bindende uitspraak te doen, en om eventuele boetes op te leggen.
Dan zijn er nog een aantal aanvullende eisen waaraan je moet voldoen. Wij hebben daarvoor een overzichtelijke whitepaper samengesteld met daarin alle informatie die je nodig hebt. Deze kun je hier downloaden.
SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.
Word direct lid Meer info