Hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen?

beëindigen lidmaatschap

Laatste update 30 mei 2024 om 15:50

Schriftelijk opzeggen

Wil je het SoloPartners-lidmaatschap beëindigen omdat je niet meer actief bent als zzp’er in de zorg? Of wil je om een andere reden je lidmaatschap opzeggen*? Doe dat dan op een van de volgende manieren:

  • Meld je af in jouw persoonlijke MijnSolo-omgeving. Hoe? Log in met je lidmaatschapsnummer of mailadres. In het openingsscherm ga je naar ‘Mijn Solo’. Hier klik je onder het kopje ‘Lidmaatschap’ op de knop ‘Lidmaatschap opzeggen’. Daar vind je de datum tot wanneer je gebruik kunt blijven maken van je lidmaatschap. Weet je zeker dat je het lidmaatschap wil beëindigen? Klik dan op ‘Ja, stop lidmaatschap’.
  • Stuur een mail met de opzegging naar naar info@solopartners.nl
  • Stuur een brief met de opzegging per post naar: SoloPartners, Ridderhof 67, 5341HS in Oss.

* De beeïndiging van het lidmaatschap moet altijd minimaal één maand voor het einde van je lidmaatschap bij ons zijn doorgegeven. Dat geldt ook als je je lidmaatschap opzegt binnen jouw persoonlijke MijnSolo-omgeving. Bijvoorbeeld: loopt jouw contract t/m 15 mei, dan moet SoloPartners vóór 15 april jouw schriftelijke opzegging hebben ontvangen. Restitutie (geheel of gedeeltelijk) is niet mogelijk; dit heeft te maken met services en diensten die wij inkopen bij derden.

Meer informatie? Bekijk artikel 5 in onze algemene voorwaarden.

Klik hier voor de handleiding ‘Lidmaatschap beëindigen’ met afbeeldingen binnen jouw MijnSolo-omgeving.

Bevestiging per mail

Let op dat je na het versturen van jouw opzegging een bericht van ons ontvangt met daarin de bevestiging van de opzegging van jouw lidmaatschap. Het kan namelijk gebeuren dat er iets fout gaat. Wij hebben jouw (schriftelijke) opzegging dan niet ontvangen en kunnen deze dan ook niet verwerken.

Onze bevestigingsmail is het bewijs dat de opzegging is doorgekomen en doorgevoerd. Heb je binnen 2 werkdagen nog geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij het lidmaatschap alsnog voor je kunnen beëindigen.

Let op!

De klachtenregeling is één van de wettelijke eisen waaraan jij als zzp’er in de zorg moet voldoen. De Wkkgz (de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg), eist namelijk dat jij dit op orde hebt. Het is namelijk belangrijk dat jouw cliënten ergens met hun klacht terecht kunnen wanneer je er samen niet meer uit komt. Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris en geschilleninstantie kunnen jou en je cliënt hier altijd in ondersteunen. Dit kun je niet zelf organiseren.

Ben je niet in het bezit van een klachtenregeling, dan voldoe je dus niet aan de eisen van de Wkkgz!
Wil je meer weten over de Wkkgz en wat het voor jou als zzp’er in de zorg inhoudt, lees dan eens dit artikel.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 41.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket