Hoe werkt de klachtenafhandeling in de kraamzorg?

Laatste update 4 mei 2021 om 08:17

Jouw cliënt heeft een klacht over de door jouw geleverde zorg als kraamverzorgster, wat nu? Ons advies is om altijd eerst samen het gesprek aan te gaan en tot een oplossing te komen. Als dit niet lukt dan kan je cliënt naar www.klachtenregeling.nl om daar gebruik te maken van een klachtenfunctionaris, indien jij bent aangesloten bij ons.

De klachtenfunctionaris zal eerst proberen om met beide partijen in gesprek te gaan en tot een oplossing te komen. Als dit niet lukt dan neemt hij of zij de klacht in behandeling. Binnen twee weken wordt er een datum geprikt waarop de klacht wordt behandeld, dit kan middels een persoonlijk gesprek of een schriftelijke toelichting. Binnen 6 weken stuur je dan een schriftelijke mededeling naar je cliënt over de afhandeling van de klacht. Als dit nog steeds niet tot een oplossing leidt dan kan de cliënt in beroep gaan bij een geschillencommissie.

Het gedetailleerde proces vind je hier.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 42.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket