Laatste update 29 januari 2019 om 11:53

Een klacht kan worden ingediend binnen 5 jaar nadat het heeft plaatsgevonden. Nadat u de klacht indient bij een klachtenfunctionaris, krijgt u binnen twee weken te horen of er een oplossing is. Als er geen passende oplossing is dan wordt de klacht in behandeling genomen.

De klachtenfunctionaris informeert u vervolgens over de datum waarop dit gebeurt. Dit kan middels een persoonlijk gesprek, of een schriftelijke toelichting zijn.

Uw zorgaanbieder stuurt u een schriftelijke mededeling, die ontvangt u binnen 6 weken. In de toelichting staan de redenen, beslissingen en de maatregelen die worden genomen. Als u het niet eens bent met de geboden oplossing, dan kunt u in hoger beroep gaan. Hiervoor kunt u terecht bij de onafhankelijke geschilleninstantie.

De geschilleninstantie doet vervolgens een uitspraak. Die uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Binnen twee weken na de uitspraak ontvangt u een schriftelijke reactie. Bij deze reactie zit ook een afschrift van de klachtenfunctionaris.
Als uw zorgaanbieder lid is van SoloPartners, kunt u terecht bij www.klachtenregeling.nl.

 

Is uw zorgaanbieder niet aangesloten bij SoloPartners? Dan kunt u uw klacht indienen bij het landelijkmeldpuntzorg.nl.

 

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 27000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket