Wat zijn de kosten voor een onderzoek naar een klacht?

Laatste update 21 maart 2024 om 16:33

Als lid van SoloPartners beschik je over een klachtenregeling en ben je aangesloten bij een geschilleninstantie. SoloPartners-leden maken gratis en zonder eigen risico gebruik van de afhandeling van een klacht.

Als de klachtenfunctionaris niet tot een gewenste oplossing komt, dan kan de cliënt in beroep gaan bij een geschillencommissie. De kosten bedragen in dat geval, voor de cliënt, €50,-. Stelt de geschilleninstantie de cliënt in het gelijk? Dan ontvangt de cliënt dit bedrag terug.

Een geschillencommissie geeft een onafhankelijk oordeel over de klacht. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend voor alle partijen; het kan alleen ontbonden worden door een rechter. De geschillencommissie kan aan de zorgverlener een schadevergoeding toekennen tot een bedrag van maximaal €25.000,-.
Deze kosten zijn met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te ondervangen.

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 41.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket