Wat zijn de kosten voor een onderzoek naar een klacht?

Laatste update 4 mei 2021 om 08:18

Als lid van SoloPartners is het gebruik van een onafhankelijke klachtenfunctionaris gratis voor de cliënt. Jij betaalt een vast bedrag per jaar om hier gebruik van te maken. Er komen dus geen onverwachte kosten indien er zich een klacht voordoet. 

Als de klachtenfunctionaris niet tot een gewenste oplossing komt, dan kan de cliënt in beroep gaan bij een geschillencommissie. De kosten bedragen voor de cliënt €50,- en hij of zij krijgt deze terug indien de geschilleninstantie de cliënt in het gelijk stelt. Een geschillencommissie geeft een onafhankelijk oordeel over de klacht. De uitspraak die de geschillencommissie doet is bindend voor alle partijen, en kan alleen ontbonden worden door een rechter. De geschillencommissie kan aan de zorgverlener een schadevergoeding toekennen tot een bedrag van maximaal €25.000,-.
Deze kosten zijn met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te ondervangen.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 37.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket