Bericht geplaatst 4 februari 2019 om 11:05

Als u een klacht heeft over de geleverde zorg door uw zorgaanbieder, en u komt er samen niet uit dan kunt u terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Een klachtenfunctionaris ondersteunt u door advies te geven over het indienen van een klacht, het formuleren van de klacht en het zoeken naar een oplossing.

Maakt u uw klacht kenbaar bij de klachtenfunctionaris dan vertelt hij u binnen twee weken of er een oplossing is. Als die er niet is, dan wordt de klacht officieel in behandeling genomen. U wordt dan geïnformeerd over de datum van behandeling. De behandeling kan plaatsvinden middels een persoonlijk gesprek, of via een schriftelijke toelichting.

U ontvangt binnen 6 weken een schriftelijke mededeling. Uw zorgverlener stuurt die naar u, met daarin de redenen, beslissingen en de maatregelen naar aanleiding van de klacht. Als u zich hier niet in kunt vinden, dan kunt u in beroep bij de geschilleninstantie.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 19000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket