Hoe meld ik me aan bij een geschilleninstantie?

Laatste update 23 november 2020 om 10:54

Als je lid bent van SoloPartners ben je automatisch aangesloten bij een geschilleninstantie. Zodra er een klacht niet opgelost kan worden met de zorgverlener ook niet met tussenkomst van een klachtenfunctionaris, kan de cliënt ervoor kiezen de klacht voor te leggen aan een geschilleninstantie. De geschilleninstantie doet na onderzoek uitspraak.

Een cliënt wordt begeleid richting de geschilleninstantie door de klachtenfunctionaris. De uitspraak van een geschilleninstantie is bindend, en dus kun je daar niet tegen in beroep gaan. De geschilleninstantie kan en mag ook een schadevergoeding opleggen, deze kunnen oplopen tot €25.000,-. Bij het lidmaatschap van SoloPartners betaal je geen eigen risico wanneer een klacht bij de geschilleninstantie voorgelegd wordt. De vergoeding die daar eventueel uit voortvloeit is echter wel voor eigen rekening. Om die reden adviseren wij om als zorgverlener niet alleen een beroepsaansprakelijkheidsverzekering af te sluiten, maar ook een rechtsbijstandsverzekering.

 

 

 

Deel dit bericht via:

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 42.000 leden

Basispakket

75,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

160,-
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket