Wat zijn de eisen omtrent een klachtenregeling in de zorg?

Geplaatst op: 10 februari 2019 - Dit artikel printen - Dit artikel delen

Als ondernemer in de zorg ben je verplicht om aangesloten te zijn bij een externe klachtenregeling. Als jij een basispakket afsluit bij SoloPartners voldoe jij aan deze eis. Je voldoet dan echter nog niet volledig aan de eisen van de Wkkgz.

Om volledig aan de Wkkgz te voldoen heb je de mogelijkheid het kwaliteitspakket aanschaffen. Binnen het kwaliteitspakket bieden wij je tools om zelf aan de slag te gaan met de eisen die de Wkkgz stelt. Uiteindelijk ben jij de enige die bijvoorbeeld je incidenten kan melden en reflectieverslagen kan maken. Een Wkkgz-verzekering of pakket kan er dus niet voor zorgen dat je voldoet aan deze wetgeving.

Als je lid bent van een kwaliteitspakket ben je op de hoogte van het laatste nieuws uit de branche en kun je met vragen altijd bij ons terecht. Jouw cliënten kunnen terecht bij onze klachtenfunctionaris, en je bent aangesloten bij de erkende geschilleninstantie van stichting klachtenregeling.

Wat nog meer

Als lid van het kwaliteitspakket mag jij onder andere jaarlijks gratis een VOG aanvragen, en krijg je toegang tot de  Vilans KICK-protocollen. Verder heb je een online portfolio, en de mogelijkheid om klachten, incidenten en datalekken te registreren en te melden. Sinds de nieuwe AVG wet bieden wij je ook de mogelijkheid om een privacyverklaring te downloaden. Als jij kiest voor het kwaliteitspakket krijg je een digitaal certificaat van lidmaatschap, dit kun je zichtbaar ophangen voor je cliënten.

Dit artikel delen