Laatste update 30 maart 2021 om 16:05

Wkkgz staat voor: ‘’Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg’’ deze wet regelt kort samengevat 3 hoofdzaken.

De wet heeft vastgelegd wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben in de zorg. Hiermee wordt de drempel voor het oplossen van geschillen verlaagd, en de gang naar de rechter verminderd. Ook zorgt deze wet voor een kwaliteitssysteem. Het kwaliteitssysteem houdt onder andere in dat je cliëntendossiers bijhoudt met daarin de resultaten van behandelingen en ervaringen van de cliënt. Hierin registreer je ook eventuele klachten, en daar ga je ook met regelmaat op reflecteren zodat je direct verbeteringen kunt doorvoeren. Als er een incident heeft plaatsgevonden informeer je de cliënt hierover en zo nodig ook de IGJ. De Wkkgz regelt echter ook nog een aantal andere zaken.

Voor een volledig overzicht van alle zaken waaraan je moet voldoen verwijs ik je graag door naar onze kennisbank.

SoloPartners

SoloPartners is dé brancheorganisatie voor zzp’ers in de zorg. Wij volgen de ontwikkelingen in de zorg en verspreiden actuele en begrijpelijke voorlichting en informatie aan onze leden en niet-leden. Het streven is om dé bron van informatie te zijn voor de zelfstandige zorgprofessional. Als lid van SoloPartners ondersteunen wij de zzp’er in de zorg in het voldoen aan wet- en regelgeving. Wil je weten hoe, lees dan verder.

Word direct lid Meer info

Sluit je aan bij meer dan 18000 leden

Basispakket

€ 75
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Certificaat
  • Gratis klachtenafhandeling
Kies dit pakket

Kwaliteitspakket

€ 160
per jaar
  • Erkende klachtenregeling
  • Jaarlijks gratis VOG
  • Modelovereenkomsten
Kies dit pakket